Kan jeg bestille pr. telefon eller email?
Nej, det kan vi desværre ikke tilbyde, da der skal udføres betaling når man opretter en ordre. Du er velkommen at kontakte vores kundeservice, hvis du skulle være i tvivl om, hvordan du bestiller online.
Kan jeg redigere min ordre, efter den er placeret?
Hvis din ordre ikke er pakket er det muligt at ændre i den. Du skal hurtigst muligt kontakte kundeservice med din ændring (Vi anbefaler at du ringer til os). Dog kan vi ikke garantere, at vi kan nå at udføre ændringen, hvis din ordre er pakket og klargjort til forsendelse. Vi kan være behjælpelige med at ændre til en anden farve/str. eller en anden vare i samme prisklasse.
Hvor lang er leveringstiden?
Forventet leveringstid på 1-3 hverdage. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet.
Hvilken leveringsmåde kan jeg vælge?
Vi sender med GLS og DAO. Du kan vælge om pakken skal sendes til en pakkeshop eller til hjemmeadressen.
Du kan også vælge afhentning hos Lawiel, Æghøjvej 2, 8620 Kjellerup.
Du modtager en besked når pakken er klar til afhentning en af dine valgte steder.
Hvad koster det at få sendt min ordre?
Levering starter fra 45 kr.
Ved køb over 1000 kr er der GRATIS levering til pakkeshop
Kan jeg følge min pakke?
Så snart bestilling er behandlet, sender vi dig en mail med en bekræftelse og et link til tracking af pakken. Bemærk, at det kan tage op til 24 timer før pakken kan spores.
Hvilke betalingsmetoder kan jeg vælge?
Kreditkort/betalingskort
Vælg hvilket kreditkort/betalingskort du ønsker at betale med ved kassen, og udfyld den obligatoriske information. Når du gennemfører din bestilling, registreres dit kort, og du vil efterfølgende modtage en mail som bekræfter, at vi har taget imod din bestilling. Beløbet trækkes dog først, når varerne afsendes fra vores lager.
Bemærk venligst! fra den 14 november 2020 har Nets opdateret deres “SCA” (strong customer authentication / NemID) i Denmark, du kan læse mere om dette her.
Kortbetaling med 3D secure: På grund af et nyt EU- direktiv i 2021, vil alle kortbetalinger fremadrettet blive mere sikkert at anvende ved online køb. Dette betyder at du vil blive bedt om at godkende din betaling via 3D secure (også kaldet Verified by Visa eller MasterCard secure afhængigt af hvilket kort du har). Denne process udføres af din bank og dette betyder derfor at såfremt du oplever problemer med at godkende din betaling, bedes du kontakte din bank som derefter kan hjælpe dig.
Hvornår trækkes pengene?
Pengene reserveres når købet gennemføres, men trækkes først, når vi afsender pakken. Vi sender en ordrebekræftelse og kvittering til dig, når din pakke er afsendt.
Er det sikkert at handle hos Lawiel?
Vi anvender SSL-teknologi, som krypterer følsomme oplysninger som navn, adresse og anden vigtig data som fx kreditkortoplysninger. Det betyder, at tredjepart ikke kan læse information som sendes mellem din enhed og vores hjemmeside. Øverst i browserens adressefelt (URL), vil du kunne se, at hjemmesidens adresse begynder med “https://” i stedet for det almindelige “http://”. Dette indikerer, at du er i sikker tilstand.
Hvordan sender jeg retur?
Du skal selv betale for returfragten for varer der returneres. Du kan bestille en returlabel i vores shop til 39 kr. her.
Du sender retur ved at benytte dig af vores returportal- klik her.
I det næste returtrin skal du pakke og klargøre dine varer til returtransporten. Vi anbefaler at du, så vidt muligt, genbruger emballagen. Alle produkter skal returneres i originalstand.
Når du har printet returlabel ud, sættes den uden på pakken. Sørg venligst for at dække eller fjerne den oprindelige pakkelabel.
Varen skal tilbageleveres i originalemballagen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Du kan også vælge at returnere din ordre hos Lawiel, Æghøjvej 2, 8620 Kjellerup. Husk ordrenr.
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer
på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Hvornår bliver pengene sat ind på min konto ved returnering?
Når returneringen er behandlet, sender vi en bekræftelse til dig pr. mail. Det tager normalt 2-5 bank dage før pengene er på din konto. Dette afhænger af betalingsmetode og din bank.
Kan jeg bytte til en anden størrelse?
Du kan nemt bytte til en ny størrelse. Det gør du ved at lægge en ny bestilling på hjemmesiden. Din nye bestilling sendes inden for 1-2 hverdage.
Den vare som ikke passede, sender du retur til os. Når vi har modtaget og registreret din returpakke, vil du blive refunderet via det betalingskort som blev brugt ved købet.
Genbestiller du den samme model, kan vi sørge for, at du kan bevare eventuelle rabatter, du fik på din oprindelige bestilling. Du kan i så fald kontakte os med dit nye ordrenummer, så sørger vi for at efterjustere prisen på denne.
Har jeg fortrydelsesret eller mulighed for reklamation?
Ifølge dansk købelov har du altid 14 dages fortrydelsesret. Du kan læse mere om dette i vores handelsbetingelser.
Du fortryder ved at give os besked, om at du fortryder, via e-mail: info@lawiel.dk
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Danske kunder kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Du finder formularen ved at klikke her: fortrydelsesformular
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Hvordan opretter jeg en reklamation?
Vi er kede af at høre, at du har oplevet en fejl på en af vores varer. Dit køb omfattes af købeloven. Det betyder, at du kan få en defekt vare byttet, repareret, eller en prisreduktion baseret på fejlens omfang.
Reklamationsretten dækker produktionsfejl, og omfatter dermed ikke slitage eller fejl der er opstået som følge af forkert behandling af produktet. Du skal reklamere inden for rimelig tid – senest 14 dage efter, at du har opdaget fejlen.
Det er vigtigt at du kontakter os inden du returnerer varen. da vi ellers ikke kan dække fragtudgiften. Vi sender en returlabel på mail, du kan sætte uden på kassen. Vi vil samtidig bede dig udfylde returskema og lægge det i returpakken sammen med varerne.
Har Lawiel rabatkoder?
Ind imellem har vi aktive rabatkoder. Koderne anvendes ofte i forbindelse med forskellige kampagner.Du kan kun anvende én rabatkode ad gangen.
Hvordan anvender jeg en rabatkode?
1. Læg de ønskede varer i indkøbskurven, og gå videre til kassen.
2. Skriv rabatkoden i feltet på højre side. Det er vigtigt at du skriver koden nøjagtig som den er skrevet, med store og små bogstaver. Hvis du laver et ekstra mellemrum mellem bogstaverne, bliver koden ikke godkendt.
3. Klik på “Brug” for at trække rabatten fra på din bestilling. Rabatten fratrækkes ikke på bestillingen, før du har klikket på “Brug”. Udfyld resten af dine oplysninger, og gå videre til sikker betaling.